Розрізняють наступні класичні моделі КСВ (корпоративної соціальної відповідальності): японська, європейська, британська, американська і канадська.
Також існують різні форми КСВ: прихована та відкрита, в залежності від того, чи визначає бізнес ступінь участі в розвитку соціуму самостійно (відкрита форма), або ж обов'язкові вимоги формуються офіційними інститутами (прихована форма).
Японська модель
Японія орієнтується в області КСВ, в першу чергу, на внутрішні етичні принципи.
Ключові складові моделі КСВ в Японії:
- підтримка екологічних програм;
- стимулювання розвитку волонтерства, соціально відповідального образу життя і поведінки;
- забезпечення гендерної рівності;
- сумлінне партнерство.
Європейська КСВ
У північній Європі бізнес дотримується, як правило, прихованої форми КСВ. Держава чітко визначає вимоги в профільних законах, стандартах, нормативах.
Британська модель
У Великобританії, а також Німеччини, Австрії та Франції, КСВ має такі особливості:
- принцип добровільності: бізнес проявляє високу ініціативність у сфері КСВ;
- незалежний, високо розвинений, консалтинг щодо КСВ;
- активна участь влади, пільгове оподаткування.
Принципи КСВ в США
Особливості моделі КСВ в США, що також застосовується в країнах Латинської Америки та англомовних регіонах Африки, такі:
- впевненість рядових співробітників бізнесу в своєму майбутньому завдяки соціальним фондам;
- високий рівень дисципліни та залучення персоналу в загальні результати компанії.
Державне стимулювання тут виражається в пільгах на оподаткування і відніманні витрат на КСВ під час обліку оподатковуваних доходів.
Канадська модель
У канадській моделі КСВ фокус зосереджений на підвищенні якості життя співробітників, забезпеченні здорового та гідного робочого середовища. Бізнес Канади активно взаємодіє з Національним інститутом якості, який розробляє вимоги щодо КСВ.