Міжнародні стандарти КСВ

Тема: Соціальний менеджмент

Дата створення:

Останнє оновлення:

Всі існуючі стандарти КСВ (корпоративної соціальної відповідальності) об'єднані спільною метою: уніфікація звітності про діяльність компаній в нефінансовій області, єдина система оцінювання внеску в розвиток суспільства, економічну сферу, захист навколишнього середовища, а також визначення вектора стабільного розвитку підприємств.

Основні міжнародні стандарти КСВ

SA 8000 - Social Accountability 8000 - це стандарт, що оцінює соціальні компоненти систем менеджменту компаній. В основі SA8000 аналогічні системні інструменти, що й в ISO 9000 (менеджмент якості) та ISO 14001 (менеджмент охорони навколишнього середовища).

GRI (Global Reporting Initiative) - добровільний формат звітності про діяльність компанії в сфері захисту навколишнього середовища.

ISO 26000 - «Настанови щодо соціальної відповідальності». Документ є керівництвом щодо провідних принципів, тем, проблемних питань і завдань, що становлять основу політики КСВ компаній, а також містить методологію інтеграції КСВ з усіма процесами бізнесу.

AA1000SES - Stakeholders Engagement Standard - провідний міжнародний стандарт звітності щодо соціальної діяльності.

Стандарти КСВ: цілі, вимоги і завдання

Звітність бізнесу щодо нефінансової діяльності, яку передбачають стандарти КСВ - це досить об'ємна і складна система інформації. Ці дані відображають будь-які соціально значимі аспекти і наслідки для розвитку самої компанії, її співробітників, акціонерів, партнерів, споживачів продукції, держави, і будь-яких інших груп суспільства.

Міжнародні стандарти КСВ передбачають чітку форму звітності компаній і включають:

  • цілі соціальної політики;
  • систему координації та механізми її реалізації;
  • показники діяльності компаній в сферах безпеки праці, трудових відносин, охорони здоров'я співробітників, а також екологічної безпеки, зміст політики і програм із взаємин з контрагентами ззовні.

Важливий аспект і перевага, яку надають міжнародні стандарти КСВ бізнесу - це значне підвищення інвестиційної привабливості завдяки максимальній прозорості звітності про діяльність компанії, в тому числі і в нефінансовій області.