Принципи КСВ (корпоративної соціальної відповідальності) - це базис, без дотримання якого сутність самого поняття КСВ значно спотворюється.
Всі принципи КСВ поділяються на чотири групи:
- відкритість;
- системність;
- значущість;
- запобігання конфліктів.
Принципи відкритості в КСВ
Ця група принципів КСВ обумовлює для компанії високий рівень довіри аудиторії. Сюди відносять:
- транспарентність або прозорість: чіткість, однозначність і зрозумілість стратегії та механізмів ведення КСВ;
- публічність: доступність всієї інформації (крім конфіденційних комерційних даних) щодо КСВ компанії;
- достовірність: недопущення махінацій з даними;
- діалог: побудова системи КСВ на підставі діалогу між всіма учасниками.
Системність КСВ
Принципи соціальної відповідальності щодо системності (стабільності) включають:
- спрямованість: виділення пріоритетних каналів і завдань;
- регулярність: фокус на запланованих програмах КСВ в рамках визначених пріоритетних напрямків, мінімізація поодиноких акцій, епізодичності;
- послідовність або єдність у часі: відповідальність за результати діяльності компанії в минулому і в сьогоденні, а також прогнозований вплив на суспільство в майбутньому;
- інтегрованість: впровадження КСВ в усі бізнес-процеси;
- єдність в просторі: універсальність стратегії КСВ для будь-яких територіальних підрозділів компанії.
Значущість КСВ
Принципи соціальної відповідальності, що відображають результативність КСВ, формують групу значущості:
- актуальність: своєчасність та затребуваність заходів КСВ;
- масштабність: охоплення широкої аудиторії та відчутний ефект для суспільства;
- вимірювана ефективність: витрати, пов'язані з КСВ, повинні вирішувати проблеми, а результати піддаватися обліку.
Недопущення конфліктів
Принципи КСВ щодо запобігання конфліктів полягають в нейтральній позиції щодо політики і релігії.